måndag, oktober 23, 2006

Ah. Vi kan andas igen.

Det står en ny avfuktare och brummar hemtrevligt i torkrummet As I Write. Mitsubishi. (Är inte det en…eh…bil??)



Nå. Tack GE-kortet. Vi ska återgälda tjänsten så snart vi kan. Inom sex f-cking månader i alla fall för sen stiger räntan med typ 289% dagligen. Men tack GE. Tack, tack. Jag kan åter skymta delar av källargolvet mellan tvätthögarna, och kanske kan jag ta ner linan jag spände mellan vattenrören och kaninburen för att TORKA TVÄTT PÅ.



Vi har även (läs: älsklingen har även) fått utebelysningen att fungera. Med diverse pedagogiska tillrop från mig, (typ: Grannen Ragnar fick sin att fungera. Han är 90. (Va? Var den inte sjysst? Jorå.)) så fungerar nu vår sensorutebelysning och JÄVLAR vad ljust det BLEV nu då. Vi som åkte och köpte en ny just idag för vår gamla fungerade ju inte. Men det gjorde den ju. Så nu har vi två. Just det här är så typiskt oss, och samtidigt undrar vi vart alla pengar tar vägen…





Jag är ledig imorgon. Jag har ett så ansträngande liv.