onsdag, oktober 11, 2006

Amen Maria Borelius....

Ok, jag är inte sån. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att anlita svart arbetskraft. Det vinner både jag och arbetskraften på i längden, att arbetsmarknaden är fri och avreglerad. Men jag sitter inte i regeringen heller, och än så länge är det ett lagbrott. Inte att jag inte sitter i regeringen alltså..haha...men att arbeta svart och att anlita oskattad arbetskraft.

Nåväl, ett par saker förundrar mig.

1. Maria: "Jag och min man har/hade (står olika i olika intervjuer) delad ekonomi. Det var jag som skulle betala barnflickan. Och jag hade inte råd.

Hahahahaha... Och mannen såg på och skakade på huvudet och sa: "Har du inte råd att gå till jobbet lilla gumman? Synd. Vilken osis att vi bestämde såhär, men nu gjorde vi ju det..Lös situationen som du vill, jag bryr mig inte."

2. Maria: "Det kan ju verka lite corny att jag inte hade råd när vi tjänade 16 miljoner."

Ja, Maria. Det verkar lite corny. Särskilt när man satsar på en politisk karriär och vet att man kommer nagelfaras in under troslinningen om ett par år.

Moderatkvinnorna: "Det är ingen strålande förklaring Maria."

Nä. Det är inte det.