lördag, september 30, 2006

Thunderstruck....

Det är någonting med åska som fascinerar mig. Ni vet vad. Trevliga saker händer när det åskar. Med hela mekanismen..Det började på kvällen, fortfarande på jobbet. Hela den kvalmiga, heta sommarens uppdämda åskväder började rulla in. För vi har inte haft ett enda åskväder värt namnet på hela sommaren...

Men nu.. Märkligt! Ett åskväder efter ett annat rullade in. Lampor blinkar, hagel piskar ner (Och jag menar PISKAR, ett tag var vi rädda att altantaket skulle perforeras, vi fick Gudrun-feelings..) Gatbelysningen försvann.

Och är det inte härligt? Skrattar man inte lyckligt och lättat när man överlevt? Är det inte ett under att man står kvar och ler mitt i det dödsfarliga? Jag ÄLSKAR det, man kan ju inte göra någonting åt det, det är bara att njuta av showen, liksom...

Själv tänkte jag mest på gubbarna...Borde jag ringa? Har dom ström? Tänk om de börjar fippla med tändare och ljus? Är dom rädda?

Ja...*S* Det är lite märkligt att lämna personallöst om natten...

Nu ska jag sova...