onsdag, mars 07, 2007

I am HAPPY...

Oh so HAPPY.... Tralalalalalalaaaa*sjunger min mantrasång när jag känner vansinnet brusa upp*

Är det möjligen så att jag totalt misslyckats som förälder? I så fall ber jag ALLA jag någonsin gett ett råd om ursäkt. Idag? Fick jag skriva en lapp, en arg lapp med SVORDOMAR och förtäckta hot..*S* till ungarna för att överhuvudtaget skulle lyfta sina arschlen från datastolarna och
1. Laga mat(Mackor ÄR väl mat??*GAAH*)
2. Röja sina rum(Vi talar förfall här mina damer och herrar)
3. Sköta sin hygien (Oh..The SMELL!!)
4. Plocka UNDAN efter sig, de tycks ha fastnat i drag 'n Drop-mode.

Vi talar om barn över 15. Normalt sett rätt självgående barn. Jag har jobbat kväll hela veckan och kommit hem till KAOS. Kaos som de inte ser, utan bara iggar. Är kaoset MIN uppgift att lösa? Nej, icke.

Idag då, efter Lappen: Skinande rent kök, nylagad mat, nybadade hundar, tvätt uppburen och invikt, nyeldat.

Ska det vara så jävla svårt?? Vi måste hjälpas åt. Speciellt nu när jag också går upp på heltid. Ska jag behöva tjata och påtala? Är det min uppgift? Alla är väl skapta med ögon i skallen och två armar och två ben?

*arg*

1 Comments:

At 8:26 fm, Anonymous Anonym said...

Vilka förväntningar du har på din omgivning. *s* Är det inte gubbe och tonåringar vi pratar om? *Moahahaha*

Bra att du ryter till - du är väl inget obetalt serviceorgan, eller?

 

Skicka en kommentar

<< Home